Jump to content

წიწკვი რაინდი

Members
  • კონტენტის რაოდენობა:

    369
  • რეგისტრაციის დრო:

  • ბოლოს შემოვიდა:

  • მოგებული დღეები:

    2

წიწკვი რაინდი last won the day on იანვრის 6 - ში

წიწკვი რაინდი had the most liked content!

რეპუტაციის ქულა:

127 Excellent

About წიწკვი რაინდი

  • Rank
    აქტიური წევრი

Recent Profile Visitors

1.216 profile views
  • eL

  • HyT

  • Ghost

  • Kitty

  • splendid560

  1. გასწავლით როგორ დავაყენოთ ამერიკული Play store და გავხსნათ საქართველოსთვის მიუწვდომელი აპლიკაციები. რა დაგვჭირდება: 1) A)საბანკო ბარათი; B)Google Wallet C)Tor Browser (მე პირადად გამოვიყენე , Google Chrome + Hola Better Internet Extension, ესე ვამჯობინე); D)ნებისმიერი გადამზიდი კომპანიის ამერიკული მისამართი; 2)გამოვიძახოთ Google Wallet; (რა თქმა უნდა gmail ექაუნთი უნდა გქონდეთ), დავარეგისტრიროთ ბარათი, ბილინგ მისამართში ვწერთ ამერიკულ მისამართს(გადამზიდის მისამართს Usa2georgia, Bestex, Camex...). Tor Browser. ვიწერთ Tor Browser, გადმოწერილ Tor-ს ამოვარქივებთ, შემდეგ, რომ გავიდეთ ამერიკულ IP-ზე უნდა დავამატოთ ორი სტრიქონი torrc ფაილში, რომელიც იმყოფება {Tor}\Data\Tor\torrc. გავხსნით Notepad-ით და სულ ბოლოში დავამატებთ: CODE StrictExitNodes 1 exitnodes {us} შეინახეთ, დახურეთ Notepad-ი. გახსენით Tor Browser, გავდივართ https://play.google.com დალოგინდით თქვენი Gmail-ით, ვირჩევთ ნებისმიერ უფასო მუსიკას, წიგნს ან ჟურნალს (შეგიძლიათ ფასიანიც შეიძინოთ) გამოსულ ფანჯარაში ვაწვებით Buy-ს, ვხურავთ Tor-ს. შეგიძლიათ ჩვეულებრივი ბრაუზერით შეხვიდეთ ამერიკულ GP-ზე. Google Chrome + Hola Better Internet Extension-ის ხერხის გამოყენების შემთხვევაში(და არა Tor-ის): ტოვებთ პუნქტებს Tor-ის შესახებ აყენებთ Google Chrome-ში hola better internet extension-ს Browser-ში ვხსნით Play Store-ს მარჯვენა მაღლითა კუთხეში რთავთ Hola-ს, გვერდი და-Refresh-დება და გადავა ამერიკულ მისამართზე, დალოგინდით Gmail account-ით და ვსიო. დანარჩენი იგივე. ესეც ჩამონათვალი იმ უფასო მუსიკებისა და ჟურნალების რომლებიც პირადად მეც და სხვა User-ებმაც გამოვიყენეთ და გაამართლა . https://play.google.com/…/DC_Comics_Halloween_Comic_Fest_20… პოსტი აღებულია forum.ge_დან
  2. ტელეგონიის თეორიის მიხედვით, როგორ ხვდება მომავალი დედის ორგანიზმში „გენეტიკური ნაგავი“; როგორ გადაეცემა ქალს პირველი სქესობრივი პარტნიორისგან გენეტიკური ნიშან-თვისებები, რომელიც შემდგომ ბავშვში აღმოჩნდება; შეუძლია თუ არა, ასეთ შემთხვევაში, ბავშვის ბიოლოგიური მამას, შვილი თავის გენეტიკურ შთამომავლად მიიჩნიოს, ინტეგრალური მედიცინის დამფუძნებელი, პროფესორი ზურაბ ქუმსიაშვილი გვესაუბრება: ეს გასაიდუმლოებული ისტორია ადამიანის ფიზიოლოგიის კვლევაში 150 წლის წინ დაიწყო. „პირველი მამრის ეფექტი“, ანუ ქალის პირველი სქესობრივი კავშირი შეუქცევადად ირეკლება მის ყველა შთამომავალზე, რომელიც შემდგომი მამაკაცებისგან გაუჩნდება, ახალი სიტყვა იყო მეცნიერების ისტორიაში და დღემდე ადევს გრიფით საიდუმლო. ქალის მემკვიდრეობითობაზე ზემოქმედებას მისი ადრინდელი სექსუალური პარტნიორები ახდენენ, განსაკუთრებული კი, მაინც პირველი მამაკაცია. პირველი მამაკაცი ქმნის ქალის მომავალი შთამომავლობის გენოფონდს, იმისდა მიუხედავად, ვისგან ეყოლება შვილები მომავალში. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ სწორედ ქალწულობის დამარღვეველი მამრი ხდება ყველა შემდგომში გაჩენილი ბავშვის გენური მამა. – პრაქტიკულად თუ არის ეს თეორია დამტკიცებული? – ცხოველებზე უამრავი ცდა არის ჩატარებული. მერემეები დოღისა თუ მტვირთავი ცხენების ჯიშის გასაუმჯობესებლად ექსპერიმენტებს ატარებდნენ, რომლის დროსაც ცხენისა და ზებრის შეჯვარებაც სცადეს. შეჯვარებისას ბუნებრივ მეთოდსაც იყენებდნენ და ნაკლებად ბუნებრივსაც, მაგრამ შედეგი ყოველთვის უარყოფითი დგებოდა – ექსპერიმენტში მონაწილე ცხენებს, ჯიშიან მამალთან შეჯვარების შემთხვევაშიც კი, უჯიშო კვიცები უჩნდებოდათ. ფაქტს ვერაფრით ხსნიდნენ, რადგან მაშინდელმა მსოფლიომ ქრომოსომათა შეუთავსებლობის შესახებ არაფერი იცოდა. მერემეებმა მალე შეწყვიტეს უაზრო ექსპერიმენტების ჩატარება და მათ არც არავინ გაიხსენებდა, რომ არ მომხდარიყო დაუშვებელი ფაქტი... დაიწყეს კვლევა, თუ რატომ უნდა მომხდარიყო მსგავსი გაუგებრობა და მიადგნენ იმ ექსპერიმენტებს, რომლებიც უშედეგოდ დასრულდა. ამ ფენომენს „ტელეგონია“ უწოდეს. ამოუხსნელ მოვლენას პრაქტიკოს-სპეციალისტთა შორის მხოლოდ კინოლოგები არ განუცვიფრებია – მათ დიდი ხნის წინათ იცოდნენ, რომ თუ მდედრი სქესობრივ კავშირს უჯიშო მამრთან ერთხელ მაინც დაამყარებდა, მის ყველაზე ჯიშიან მამრთან შეჯვარებასაც აზრი ეკარგებოდა – ყოველი მომდევნო აქტის შემდეგ სულ უჯიშო ლეკვები ჩნდებოდა... მოგვიანებით ტელეგონია, ფაქტობრივად, მეცნიერებად ჩამოყალიბდა. ექსპერიმენტები ტარდებოდა საიდუმლოდ და შედეგებსაც მალავდნენ. – ადამიანებზე თუ არის ეს ცდები ჩატარებული? – სწორედ ადამიანზე დაკვირვებით ჩამოყალიბდა ტელეგონია მეცნიერებად, რომელიც ცხადყოფს, რომ ქალის მემკვიდრეობითობაზე ზემოქმედებას ახდენენ მისი ყველა ადრინდელი სექსუალური პარტნიორები, განსაკუთრებით – მისი პირველი მამაკაცი. ბავშვს მამაკაცისგან სხვადასხვა ნიშან-თვისებები გადაეცემა: პირველ შემთხვევაში ხდება ბევრი ნიშან-თვისების გადაცემა, რაც რჩება ქალის ორგანიზმში. მაგალითად, რუსეთში, დადასტურებული ფაქტია, რომ საერთაშორისო ფესტივალების ჩატარებიდან კარგა ხნის შემდეგ თეთრ გოგონებს უჩნდებოდათ შავი ბავშვები – და ამ ფერის წარმომავლობა იყო არა აწინდელი ქმრისაგან, არამედ დიდი ხნის წინანდელი შავი ფერის პარტნიორისგან, როგორც წარსულში ჩადენილი ცოდვის გახსენება. მარტო ეს ქალები არ ზარალდებოდნენ ტელეგონიის ეფექტით, ზოგჯერ ეს მათ ქალიშვილებზეც აისახებოდა და ისინიც საკუთარი თეთრი ქმრისგან შავ ბავშვებს აჩენდნენ ისე, რომ ცხოვრებაში შავკანიანი მამაკაცი ნანახიც კი არ ჰყავდათ... გოგონებს, რომლებიც ადრეულ, 12-14 წლის ასაკში იწყებენ სქესობრივ ცხოვრებას, ჯანმრთელი შვილების გაჩენის ნაკლები შანსი აქვთ. – ქალის ორგანიზმს მხოლოდ პირველი პარტნიორისგან გადაეცემა ინფორმაცია თუ შემდგომისგანაც? – მეცნიერულად დადასტურებულია, რომ იმ გოგონას გენეტიკური აპარატი, რომელსაც სქესობრივი კავშირი ბევრ პარტნიორთან ჰქონდა, იღებს ინფორმაციას ყველა მასთან მყოფი მამაკაცისგან. მომავალი დედის ორგანიზმში ამგვარად ხვდება, ეგრეთ წოდებული, „გენეტიკური ნაგავი“, რაც სწორედ ტელეგონიის ეფექტით არის განპირობებული. მისი შვილი, ხშირ შემთხვევაში, იქნება არასრულფასოვანი, იმ გოგონების ბავშვებთან შედარებით, რომლებსაც ერთი პარტნიორი ჰყავთ. მრავალ პარტნიორთან სქესობრივი ურთიერთობის მქონე გოგონების უმრავლესობის სულიერი მდგომარეობა არ არის ჯანსაღი, მშვიდი და სტაბილური. ხშირ შემთხვევაში, პირველი პარტნიორი მამაკაცი გადასცემს თავისი ნიშან-თვისებების ნაწილს ქალის ყველა შვილს. ტელეგონიის კონცეფციიდან გამომდინარე, ქალიშვილობა მორალურ-გენეტიკური სისუფთავის მდგომარეობაა. რაც უფრო მეტი სქესობრივი კავშირი ჰქონდა ქალს სხვადასხვა პარტნიორთან, მით მეტად იქნება მისი ქრომოსომული ჯაჭვი „გაბიდნული“ და ამის შედეგად მცირდება იმის შანსი, რომ თავის მეუღლეს მისთვის გენეტიკურად ახლობელ შვილს გაუჩენს. თუ ქალს გათხოვებამდე ჰქონდა სქესობრივი კავშირები სხვა მამაკაცებთან, მაშინ მის შთამომავლობას შეიძლება გამოჰყვეს ისეთი ნიშან-თვისებები, რომლებიც მის მეუღლეს არ გააჩნია და არც ქალს ჰქონია ქალწულობის დაკარგვამდე. მამაკაცი თუ დაქორწინდება არაქალიშვილ გოგონაზე, დიდია ალბათობა, რომ მათი შვილების გენომში სხვა მამაკაცების ინფორმაციაც იქნება. დედის ორსულობამდე ქალიშვილობა შვილების გენეტიკური სისუფთავის წინაპირობაა. დედამ თავის შვილებს შეიძლება, ის ნიშან-თვისებები გადასცეს, რომლებიც მის გათხოვებამდე არსებულ სქესობრივ პარტნიორებს ჰქონდათ. მაგალითად: ტოქსიკომანია, ნარკომანია, ჰომოსექსუალიზმი, ფსიქიკური არამდგრადობა და სხვა. – ტრადიციული მედიცინა ამ ფაქტს რატომ არ აღიარებს? – დღეს ტელეგონიას დასავლეთში უამრავი ადამიანი ფსევდომეცნიერებას უწოდებს. ტელეგონიის მიმართ ოდნავ მაინც სერიოზულმა დამოკიდებულებამ დასავლეთის ქვეყნებს შეიძლება, ჩაუგდოს „თავისუფალი სიყვარულის“ საკაცობრიო პროექტი – ტელეგონია დიდ საფრთხეს შეიცავს სექსუალური რევოლუციის განვითარებისთვის. ამიტომაც, ყოველგვარი ყოყმანის გარეშე, სამეცნიერო ანალებში შეიტანეს ფრაზა, რომ ტელეგონიის ცდები არ დადასტურდა, რადგან დადებითი შედეგების ფიქსირებით მთელი პორნოინდუსტრია ჩავარდებოდა.
  3. სმარტფონების სამყაროში კამერის ტექნოლოგიები მნიშვნელოვნად დაიხვეწა და განვითარდა. თქვენ უკვე საშუალება გაქვთ სმარტფონით გადაიღოთ პროფესიონალური დონის ფოტოები ან ვიდეოები, რისთვისაც აუცილებელია სმარტფონს ჰქონდეს მინიმუმ საშუალო დონის კამერის სენსორი(სასურველია მინიმუმ 1/3 დიუმის ზომის სენსორი), საშუალო ზომის დიაფრაგმა(სასურველია F2.0 დიაფრაგმა და საუკეთესო ვარიანტი იქნება F1.8). რაც მთავარია სმარტფონის კამერის აპლიკაციას უნდა ჰქონეს ხელით მართვადი რეჟიმები ე.წ. Pro რეჟიმი და კამერის აპლიკაცია მაქსიმალურად უნდა იყოს ოპტიმიზირებული. მოცემულ სტატიაში სმარტფონის კამერის გამოყენების სწავლებასთან ერთად შემოგთავაზებთ საუკეთეს ვარიანტებს, რომელი სმარტფონი გამოგადგებათ საუკეთესო შედეგის მისაღწევად კატეგორიების მიხედვით. ISO(შუქმგრძნობელობა) ISO კამერების ინდუსტრიაში არის სინათლის მგრძნობელობის სისწრაფის საზომი ერთეული, რაც უფრო მაღალია ISO მაჩვენები მით უფრო მაღალია სინათლის მგრძნობელობაც. შესაბამისად გამოსახულება მაღალ ISO მაჩვენებზე უფრო ნათელია, მაგრამ იკარგება დეტალები და ნათელი ფოტოს სანაცვლოდ ჩვენ გვიწევს უარი ვთქვათ ფოტოზე, რომელსაც უკეთესი დეტალიზაცია აქვს. დაბალ ISO მაჩვენებზე გამოსახულება უფრო ბნელია, მაგრამ გამოსახულება უფრო დეტალურია და მკვეთრი ფერები აქვს. რა თქმა უნდა შეიძლება საუკეთესო შუალედის პოვნაც! იმ შემთხვევაში თუ თქვენ დღისით იღებთ ფოტოს, სასურველია გამოიყენოთ ISO50, 100 ან მაქსიმუმ 200 შუქმგძნობელობა, რომ მოხდეს გამოსახულების დაბალანსება. ღამით გადაღების დროს ISO50 მაჩვენებზე შესაძლოა გამოსახულება ძალიან ბნელი იყოს, შესაბამისად სასურველია სცადოთ ISO200 ან ISO400 შუქმგრძნობელობა. იმ შემთხვევაში თუ თქვენ მაღალ ISO მაჩვენებს გამოიყენებთ, გამოსახულება რა თქმა უნდა ნათელი იქნება, მაგრამ ვერ ისიამოვნებთ გამოსახულების ფერებით და დეტალებით. ISO შუქმგრძნობელობისთვის ამ დროისთვის საუკეთესო სმარტფონებია Huawei P20 Pro და Sony Xperia XZ2 Premium. სტანდარტულად სხვა სმარტფონებში ISO შუქმგრძნობელობა მინიმალური გვხდება 100 და მაქსიმალური 800, ხოლო P20 Pro-ში ფოტო გადაღების დროს მინიმალური გვხდება 50 და მაქსიმალური 102400, რაც სმარტფონისთვის ძალიან მაგარი ციფრებია. განსაკუთრებული ვარიანტი გვხდება XZ2 Premium-ში, ფოტო გადაღების დროს მინიმალური ISO მაჩვენებელი არის 50 და მაქსიმალური 51200, ხოლო ვიდეო გადაღების დროს მინიმალური 50 და მაქსიმალური 12800, რაც ნამდვილი სიახლეა. ორივე სმარტფონი ფოტოს გადაღების დროს ხელით მართვის შემთხვევაში ISO გრძნობელობიდან მაქსიმალურ ვარიანტიდან გვარჩევინებს 3200-ს ან 6400-ს, რადგან სხვა შემთხვეაში ძალიან ცუდ შედეგს მივიღებთ. ორივე კამერას აქვს სპეციალური ღამის რეჟიმი, რის შედეგადაც სმარტფონები იყენებენ მაქსიმალურ შუქმგრძნობელობას ისე, რომ დეტალიზაციაც და ფერებიც იდეალურად ბალანსირდება, ამის მიზეზი კი მონოქრომული სენსორია, რომელიც ფერად კამერის სენსორთან ერთად მუშაობს! ამასთანავე, ორივე კამერა სპეციალური ღამის რეჟიმის დროს იღებს მულტი რაოდენობის ფოტოს საუკეთესო შედეგის მისაღებად. Sony-ს შემთხვევაში ვიდეო გადაღების დროსაც იგივე პრინციპია. საშუალო კლასის სმარტფონებიდან მაღალ სტანდარტებს ISO შუქმგრძნობელობის შემთხვევაში აკმაყოფილებს Nokia 7 Plus, Sony Xperia XA2, Asus Zenfone 5 და Huawei P20 Lite SS(სინათლის ჩამკეტი) სინათლის ჩამკეტი(ინგლისურად: shutter speed) სასურველია დავარეგულიროთ ISO მაჩვენებელთან ერთად საუკეთესო შედეგის მიღებისთვის. იმ შემთხვევაში თუ თქვენ მაღალ ISO მგრძნობელობას გამოიყენებთ სმარტფონში, სასურველია სინათლის ჩამკეტის პარამეტრებიც შესაბამისად გავასწოროთ. სმარტფონების უმრავლესობაში გვხდება სინათლის ჩამკეტის მინიმალური 1 / 8000 წამიანი და მაქსიმალური 30 წამიანი დაყოვნება. მაღალი ISO და სინათლის ჩამკეტის სისწრაფის მაქსიმალური დაყოვნება სმარტფონის კამერაში მაქსიმალურად შეკრებს სინათლეს და შესაბამისად გამოსახულებასაც ვერ მივიღებთ. ამიტომ, თუ დაყოვნება მაქსიმალურია, ISO მაჩვენებელი უნდა იყოს დაბალი. მოძრავი ობიექტის გამოსახულების “გასაყინად” უნდა გამოიყენოთ მინიმალური სინათლის ჩამკეტის სისწრაფე, მოძრაობის წარმოსაჩენად გამოიყენეთ ნელი სინათლის ჩამკეტის სისწრაფე(სასურველია პარამეტრებიდან შუალედური კომბინაცია აირჩიოთ), ხოლო სწორი ექსპოზიციის მისაღებად სასურველია მაქსიმალურად დავაყოვნოთ სინათლის სისწრაფე. ხანგრძლივი დაყოვნების შემთხვევაში აუცილებლად უნდა გამოიყენოთ “ტრიპოდი”, სხვა შემთხვევაში გამოსახულებას ვერ მიიღებთ. სინათლის სისწრაფის ჩამკეტის კატეგორიით საუკეთესო პოზიცია უჭირავს Huawei P20 Pro-ს. მას ასევე შეუძლია 6 წამიანი დაყოვნებით გადაღება ტრიპოდის გარეშეც და მაქსიმალური დაყოვნება 32 წამიანი აქვს. ამ კატეგორიით ასევე საუკეთესოა LG G7. საშუალო კლასის სმარტფონებიდან Huawei P20 Lite, Asus Zenfone 5 და Nokia 7 Plus. F/(დიაფრაგმა) სმარტფონების უმრავლესობაში გვხდება ფიქსირებული დიაფრაგმა, ხოლო დიაფრაგმით კამერების ინდუსტრიაში იზომება ლინზები. რაც უფრო პატარა არის დიაფრაგმის მაჩვენებელი ციფრებში, მით უფრო დიდი არის კამერის ლინზის ზომა/ხვრელი და პირიქით. ციფრებში ნაკლებ მაჩვენებლიანი დიაფრაგმის მქონე კამერაში შედის უფრო მეტი სინათლე, შესაბამისად გამოსახულება უფრო ნათელია, მაგრამ არა დეტალური. მარტივად რომ აგიხსნათ, კამერის დიდი ხვრელით ჩვენ მივიღებთ ნათელ ფოტოს მაღალი ISO მგრძნობელობის მსგავსად, მაგრამ რაც უფრო პატარა არის დიაფრაგმა, შესაბამისად უფრო დეტალურ და მკვეთრ გამოსახულებას ვღებულობთ. აქაც არის საუკეთესო შუალედი F1.8 ან F2.0 დიაფრაგმა. გამოსახულების მკვეთრი ფერები და დეტალიზაცია რომ გადავდოთ გვერდზე. თუ თქვენ პორტრეტების გადაღება გიყვართ, აუცილებლად დაგჭირდებათ დიდი ზომის დიაფრაგმა(ციფრებში პატარა ზომის), რადგან ფოკუსში მოქცეული გამოსახულების უკანა ფონის დაბლურვა იყოს უფრო ბუნებრივი და არა ხელოვნური. ამ დროისთვის საუკეთესო დიაფრაგმის მახასიათებლების გამოირჩევა Samsung Galaxy S9 Plus(პირველი სმარტფონი ცვლადი F1.5/F2.4 დიაფრაგმიანი ლინზებით), Sony Xperia XZ2 Premium(F1.6 და F1.8 დიაფრაგმიანი ლინზებით), Huawei P20 Pro (F1.6, F1.8 და F2.4 დიაფრაგმიანი ლინზებით) და LG G7(F1.6 და F1.9 დიაფრაგმიანი ლინზებით). საშუალო კლასის სმარტფონებიდან გამოირჩევა Nokia 7 Plus(F1.8 და F2.6 დიაფრაგმიანი ლინზებით) და Asus Zenfone 5(F1.8 და F2.0 დიაფრაგმიანი ლინზებით) WB(თეთრი ფერის ბალანსი) ამინდი და სხვა გარემო პირობები მოქმედებს გადაღების დროს მიღებულ ფერებზეც, საბედნიეროდ ფერების კორექციის ფუნქცია თქვენს სმარტფონში ნამდვილად არის და თავად შეგიძლიათ დაარეგულიროთ გამოსახულება, რომელსაც თქვენი სმარტფონი გთავაზობთ რამდენიმე ვარიანტად(რაც დამახსოვრებული აქვს სმარტფონის პარამეტრებში). პარამეტრებიდან შეგიძლიათ აირჩიოთ ავტომატური რეჟიმი, ჩრდილიანი, ღრუბლიანი, დღის სინათლის და ჩვეულებრივი ნათურის სინათლის რეჟიმი. ხშირ შემთხვევაში შესაძლოა სმარტფონმა ვერ შემოგთავაზოთ საუკეთესო ფერების ვარიანტი, თუმცა ეს არ არის ტრაგედი! ფერების რეგულირება ხელითაც შეგიძლიათ და აირჩიოთ თქვენთვის ყველაზე მისაღები. თეთრი ფერის ბალანსი კამერების ინდისტურიაში იზომება Kelvin-ით. პ.ს. იმედია ეს ინფორმაცია დაგეხმარებათ ლამაზი და საინტერესო ფოტოების გადაღებაში. იმ შემთხვევაში თუ მოგეწონათ სტატია, დააგომენტარეთ და გააზიარეთ წყარო: vortex.ge
  4. ბიჯო ბიჯო ბიჯო არა რისი იმედი ქონდა ამ წამყვანს ერთი გამაგებინეთ ხოდა დააფარა მწარედ
  5. აუ ტიპს ჩვეულებრივი კობრების ფერმა აქვს
  6. დაგარეპორტე და იმედია ადმინისტრაცია მოგხედავს
  7. მშობლები ხშირად სვამენ ამ შეკითხვას - რატომ არის ბავშვი უინტერესო, არამოტივირებული, რატომ ეზარება ყველაფერი, სწავლის ჩათვლით? უნდა ავუკრძალოთ თუ არა მას რამე, თუ ყველაფრის ნება მივცეთ? აქტუალურ შეკითხვებზე გვპასუხობს ცნობილი ფსიქოლოგი თამარ გაგოშიძე. - ხშირად მშობელი ფიქრობს, რომ თუ შვილს მატერიალურად უზრუნველყოფს და იყიდის იმას, რაც დააკლო ფსიქოლოგიურად, ყველაფერს აანაზღაურებს. ამ ბოლო დროს ხშირად მესმის ტექსტები: ბავშვებს 6 წლამდე არაფერი არ უნდა ავუკრძალოთ, იმიტომ, რომ ნერვები აეშლებათ. ბევრ მშობელს უთქვამს, რომ არ შეიძლება ბავშვს რაიმე ავუკრძალო იმიტომ, რომ ტირილით ნერვები აეშლება.ნერვული სისტემა დაუზიანდება, სტრესში ჩავარდება, მერე უკვე ცუდი პიროვნული თვისებები ექნება. მერე მოჰყავთ მაგალითი, აი, იაპონიაში 5-6 წლამდე თურმე ბავშვებს არაფერს უკრძლავენ. შემდეგ უცბად ავიწყდება თავისი სენტენცია, რომ ბავშვს სტრესი არ უნდა მიაყენოს და გადადის თმის მოწიწკვნაზე, ყურის აწევაზე და ცემაზე. იმიტომ, რომ სხვანაირად ვეღარ ახერხებს „თავგასული“ ბავშვის მართვას. ვეუბნები მშობელს, რატომ იშლი ნერვებს, როცა შეგიძლია ჩარჩოს დაწესება ადრეული ასაკიდანვე. ყველა ბავშვი ითხოვს ჩარჩოს. იმიტომ, რომ ბავშვის ტვინი ისეა მოწყობილი, წვრთნა სჭირდება. თუ ბავშვი გაიწვრთნება, პრობლემაც არ იქ ნება. მიდგომა, რომ ბავშვს არაფერი ავუკრძალოთ, დამღუპველია ბავშვისთვის. ფსიქოლოგები ვამბობთ, რომ თავისუფალ ნებას სჭირდება წრთობა, თავისუფალი ნება არის არჩევანი, ცუდსა და კარგს შორის. არჩევანი ერთ ქმედებასა და მეორე ქმედებას შორის. არჩევანი მოსალოდნელ ქმედებასა და არსებულ ქმედებას შორის. ტვინს სჭირდება ვარჯიში და გარემოდან თუ არ იქნა იფორმაცია და სტიმული, ტვინი ვერ სწავლობს. ბავშვის ტვინს უნდა ვასწავლოთ იმპულსის შეკავება. კანფეტი ახლა არა, მერე ჭამე. სათამაშო ახლა არა - ხვალ. ეს უნდა გაითავისოს ბავშვმა და უნდა ივარჯიშოს იმაში, რომ დაბრკოლება გადალახოს. ეს ახლა არ შეგიძლია, ცოტა ხანში შეძლებ. ბავშვი ისწავლის ტვინის დაგეგმვას და იმპულსების შეკავებას. კონტროლის, თვითრეგულაციის მექანიზმი გამოუმუშავდება და გაიზრდება ნორმალური ადამიანი. თანამედროვე მშობელს ეს არ ესმის, ის ფიქრობს, რომ დაიცვას ბავშვი ვითომ სტრესული გარემოებებისგან, ამიტომ ბავშვმა არ იცის არც დაბრკოლების გადალახვა, არც წარუმატებლობის გადალახვა. წარუმატებლობა დღეს კატასტროფის ტოლფასია. ეს ჩვენს საზოგადოებას არ შეუძლია მარცხი და შეცდომის დაშვება აღიაროს. ვინ გეტყვის, რომ შეეშალა და შეცდომა დაუშვა. სანამ ამას არ ვისწავლით, ვიქნებით ძალიან მძიმე მდგომარეობაში. წარუმატებლობა შენი წარმატების აუცილებელი კომპონენტია, ეს ვერ გაიგო ვერც მშობელმა, ვერც მასწავლებელმა, ყველა უკიჟინებს ბავშვს, რომ შენ ეს შეგეშალა და შენ ეს ვერ მოახერხე, შესაბამისად,ჩვენ გვეზრდება არარეალიზებული, დანაშაულის განცდის მქონე იმპულსური არსებები, რომლებიც აუცილებლად ვიღაცას მოკლავენ. როცა ფსიქოლოგს ჩააბარებს მშობელი ბავშვს, გეუბნება, ახლა რაც გინდა ის უქენი, მე არაფერ შუაში არ ვარო. ჰგონიათ, რომ გამოსავალია ბავშვის ფსიქოლოგთან მიყვანა. ფსიქოლოგი რომ რეკომენდაციას გაძლევს, ის რეკომენდაცია უნდა შეასრულო, იმიტომ, რომ ბავშვი არაფერ შუაში არ არის, როგორც წესი. შუაში და თავში არის მშობელი. ცხადია, თუ ბავშვს განვითარების პრობლემა არ აქვს. თუმცა ასეთ შემთხვევაშიც მშობელზე ძალიან ბევრი რამე არის დამოკიდებული. არაფერი არ უნდა, არაფერი არ აინტერესებს, სკოლაშიც კი არ უნდა წასვლა, ზუსტად იმიტომ, რომ საბავშვო ბაღიდანვე ძალიან ბევრს ითხოვენ მისგან. ჩემი რეპლიკები ხშირად აღიქმება და ინტერპრეტირდება ისე, რომ ბავშვს არაფერი არ ასწავლონ. ძალით თუ არ ვასწავლეთ, რა შედეგს მივიღებთო. პატარა ბავშვი ინტერესით სწავლობს. სიამოვნებასთან ერთად თუ არ არის ეს ინტერესი, სწავლების პროცესი იქნება ყოველთვის ნეგატიური და უკვე როცა იზრდება ეს ბავშვი, სკოლაშიც აღარ უნდა სიარული. ამოსული აქვს ყელში. არ უხარია შემეცნება, იმიტომ, რომ ჩვენ ხომ შემეცნებას არ ვასწავლით ბავშვს. ჩვენ ვართ შედეგზე ორიენტირებული. რამდენ მშობელს უთქვამს, ვეუბნები შვილს, რომ იყოს პირველი. ამდენ ფულს ვიხდი შენს სწავლაში და კეთილი უნდა ინებო და იმეცადინო... მე არ ვარ იმის მომხრე, რომ ბავშვები ზარმაცები იყვნენ და თავიანთი პასუხისმგებლობა არ გაიაზრონ, მაგრამ ამ ფორმით ამ პასუხისმგებლობას ვერ მივაღწევთ. თვლიან, რომ ბავშვს თავისუფალი დრო არ უნდა ჰქონდეს, იმიტომ რომ კომპიუტერზე ითამაშებს და შენ ამ დროს არ გინდა, რომ ის თავისუფალი დრო შენთან გაატაროს. ამიტომ გირჩევნია, ჩატენო ინგლისურზე, ფრანგულზე, გერმანულზე, იაროს და ირბინოს. რომ ვეკითხები, რატომ არ უნდა დარჩეს ბავშვს თავისუფალი დრო, მეუბნებიან, რომ კომპიუტერთან იქნება და რომ ვთავაზობ, ისე დაგეგმონ ეს დრო, სათამაშოდ გაუშვან ან სპორტზე გაუშვან, ბევრი პრობლემა ერთად იყრის თავს. მთავარია, ჩვენ როგორ გვესმის ჩვენი შვილის კეთილდღეობა. კეთილდღეობა კი გვესმის ასე - ეს ბავშვი არის კონტეინერი, რომელიც უნდა დაიტენოს ინფორმაციით, იმისთვის, რომ ჩადებული ინვესტიცია გაამართლოს და იყოს წარმატებული. წარმატებულის ქვეშ იგულისხმება, რომ მოიპოვოს ბევრი ფული. არავინ არ ფიქრობს იმაზე, რომ წარმატება დაკავშირებული იყოს შემეცნებასთან. არც სკოლა არ ფიქრობს ამაზე. სკოლაც აყოლილია მშობლებს და ისინი ცდილობენ, რა შეიძლება ბევრი ინფორმაცია ჩატენონ ბავშვს. ერთ რამეს ვიტყვი, რომ ადამიანი არ არის კომპიუტერი და კომპიუტერს ჩვენ ვერასდროს ვერ ვაჯობებთ. ხალხს მტერი ვგონივარ კომპიუტერული ტექნოლოგიების, მაგრამ იქ, სადაც კომპიუტერული ტექნოლოგია შეიძლება გამოიყენო, ადამიანის ტვინი როგორ შეიძლება დაანაგვიანო. ის რომ კომპიუტერში შევა და ამდენ ინფორმაციას ნახავს, რა ვალდებულია ისწავლოს და იმეცადინოს. დღევანდელი სკოლა მე-19 საუკუნის დონეზეა და ეს პრობლემა მარტო ჩვენთან კი არა, დასავლეთშიც დგას. ჩვენ ისე ვასწავლით, რომ გეგონება ცოდნის მთელი ჩემოდანი თან უნდა ათრიოს. წინათ იმიტომ მჭირდებოდა ამდენი ინფორმაცია, რომ მე ამას ასე ადვილად ვერ ვიპოვიდი. ცოდნა მხოლოდ თეორიული ცოდნა არ არის. ცოდნის ქვეშ იგულისხმება პრაქტიკული გამოცდილებაც. აქედან გამომდინარე, დღეს თეორიულ ცოდნას ვიპოვი კომპიუტერში, მაგრამ მშობელმა და მასწავლებელმა უნდა მასწავლოს, ეს ცოდნა ერთმანეთთან როგორ დავაკავშირო. სინამდვილეში არც მასწავლებელი და არც მშობელი ამას არ მასწავლის. აზროვნების პროცესებს არ მასწავლიან. ანალიზი როგორ გავაკეთო, ტყუილი მართლისგან როგორ განვასხვავო, ამდენი სისულელე როგორ გავცხრილო, ლოგიკურად დავაკავშირო ერთმანეთთან, დასკვნა გავაკეთო - არავიან მასწავლის. ბავშვებს კარგი მეხსიერება აქვთ და ადვილად იმახსოვრებენ, მაგრამ დაზეპირება არაფერს ნიშნავს, თუ არ აქვთ გააზრებული, რა წაიკითხეს. არავინ არ გვასწავლის, ინფორმაციისგან როგორ ამოვიღოთ მთავარი აზრი. კითხვის დასმა არ შეიძლება არც სკოლაში და არც უმაღლესში. იმიტომ, რომ შეცდომის დაშვება არ შეიძლება, 10 ქულაზე, 100 ქულაზე ნაკლების მიღება არ შეიძლება. ჩვენ ვზრდით ნარცისებს და ეს მარტო საქართველოში არ არის. ძალიან ბევრ ქვეყანაში ეს არის პრობლემა. დღეს უკვე საუბრობენ იერარქიაზე ურთიერთობებში, აი ამ სამომხმარებლო მატერიის ცოტა უკან გაწევაზე. ახალი ოჯახები შტატებში კერძო საკუთრებას არ ყიდულობენ, მაგალითად ჰიპის ტიპის და ბიტნიკების მსგავსი მოძრაობა დაიწყო. შეძლებული ადამიანებიც კი იმაზე მეტ საკუთრებას, რაც სჭირდებათ, არ ყიდულობენ. ეს არ არის დიდი პროცენტი, მაგრამ ეს დამოკიდებულება ნელ-ნელა გაჩნდა, როგორც პროტესტი მატერიალიზაციის წინააღმდეგ. ეს არის ბაზისური მოთხოვნილებების დაკმაყოფილება, რომელსაც თვითრელიზაციამდე ძალიან ბევრი აკლია. თვითრელიაზცია თუ არ გაქვს, ხარ ცუდად. - რა შეცდომებს უშვებენ ამ დროს მასწავლებლები? - ზოგადად კომუნიკაცია მასწავლებელსა და მშობელს შორის საკმაოდ რთულია, იმიტომ, რომ ორივე ანტაგონისტური დამოკიდებულებებით ხასიათდებიან ერთმანეთის მიმართ. მშობელიც ჩასაფრებულია და მასწავლებელიც. მაგრამ ყველაზე საინტერესო იცით, რა არის? მასწავლებლებს უყვართ ზოგადად ბავშვები, რომლებიც ხელს არ უშლიან საგანმანათლებლო პროცესში. საბავშვო ბაღში კი საგანმანათლებლო პროცესი. მასწავლებლებს ცოტა სხვანაირად ესმით. ესმით, რომ ბავშვი უნდა იჯდეს ჩუმად, უსმინოს, იმეცადინოს. აი, ხუთი წლის ბავშვებს ამეცადინებენ, თუნდაც 4 წლის ბავშვებს, განსაკუთრებით კერძო ბაღებში. კერძო ბაღებში მშობლების მოთხოვნაც არის, რომ ჩემს ბავშვს უნდა ასწავლო. არ არის ეს ბაღის დანიშნულება. ბაღის დანიშნულება არის ბავშვის ქცევის, თვითრეგულაციის სწავლება, ემოციის რეგულაციის სწავლება, კომუნიკაციის და მეტყველების განვითარება და აზროვნების განვითარება. წერა-კითხვა და მათემატიკა სკოლის დანიშნულებაა, მაგრამ ბაღმა უნდა ჩამოაყალიბოს ამ აკადემიური ჩვევებისთვის საჭირო უნარები. საბაზო უნარებზე მუშაობს ბაღი. არა მეცადინეობით, არამედ თამაშით, ბავშვისთვის 6 წლამდე წამყვანი ქცევა არის თამაში. ეს არ აწყობს არც მშობელს და არც მასწავლებელს. ამიტომ მასწავლებლისთვის ჩუმი ბავშვი, რომელიც ხმას არ იღებს და მითითებებს უსრულებს, არის იდეალური ბავშვი. თუნდაც პრობლემები რომ ჰქონეს ამ ბავშვს, თავისთვის თუ იჯდება, არ არის პრობლემა. ამიტომ მე მიყვარს ხმაურიანი და ცუდი ქცევის ბავშვები, რომლებიც აიძულებენ მშობლებს და მასწავლებელს იფიქრონ, როგორ შეიძლება მისი ჩართვა აი, ამ სააღმზრდელო პროცესში. ამიტომ ურთიერობის პრობლემა ორივე მხარეს აქვს. ზოგჯერ მასწავლებელია მართალი, ზოგჯერ - მშობელი, მაგრამ კომპრომისს ვერ ნახულობენ და არიან ჩასაფრებული პოზიციით ერთმანეთის მიმართ. აქედან გამომდიარე ძალიან რთულია ხოლმე თანამშრომლობა. არის შემთხვევები, როდესაც მასწავლებლებსაც ძალიან ბევრი რამე ეშლებათ, ზოგჯერ დაუფიქრებელ რაღაცებს ელაპარაკებიან ბავშვებს. სპეციალური სწავლებაბაღის მასწავლებლებს გავლილი არ აქვთ. მშობელსაც აქვს თავისი მინუსები, ბუნებრივია, იმიტომ, რომ ისეთ რაღაცებს სთხოვს საბავშვო ბაღს, რაც არ ევალება. მე არ ვარ მომხრე, რომ ტირილ-ტირილით მოჰყავთ ბავშვები მშობლებს საბავშვო ბაღში. მასწავლებლებიც ეუბნებიან, რომ მოიყვანეთ, ჩავუკეტავთ კარს და შევაჩვევთ ბაღს. იტირებს და გაჩერდება... მე არ ვარ ამის მომხრე. ეს არის ზუსტადაც, რომ სერიოზულის სტრესი, როცა ბავშვი კანფეტის გამო ტირის, ეგ კი არ არის სტრესი. მაგრამ ბავშვი როდესაც დედასთან დაშორების გამო ტირის, ეს არის ძალიან ცუდი. ეს არის საშინელი სტრესი და შფოთვის მიზეზი, რომელსაც არც მშობელი აქცევს ყურადღებას და არც მასწავლებელი, მომხრე ვარ, რომ ბავშვი ნელ-ნელა შეეგუოს ბაღს და თუ საჭიროა, გატარდეს სპეციალური მიდგომა. საფრანგეთში, გერმანიაში მშობელი რაღაც დროის განმავლობაში დაჰყვება ბავშვს ბაღში. ეს ყველას არ სჭირდება, მაგრამ ვისაც სჭირდება, ასეც უნდა მოხდეს. რუსკა კილასონია წყარო: mshoblebi.ge
  8. @GRU დააწვინე და კუდი ააწევინე ზევით
  9. @HACKERMAN აქ სულ არტისტები და ხელოვანები ვპოსტავთ ბრად
  10. ამ შუაღამეს ტრამპმა სირიაზე შეტევის ბრძანება გასცა!!! " სულ ცოტა ხნის წინ, ამერიკის შეიარაღებულ ძალებს ვუბრძანე განახორციელონ ზუსტი შეტევა სირიის დიქტატორ ბაშარ ალ ასადის ქიმიურ იარაღთან დაკავშირებულ სამიზნეებზე" შეტევაში ამერიკული, ბრიტანული და ფრანგული მხარე მონაწილეობდა. არაოფიციალური ინფორმაციით სირიული პოზიციებისკენ 100-ზე მეტი ფრთოსანიი რაკეტაა ნასროლი. ბრიტანეთმა 4 ფრთოსანი რაკეტა Storm Shadow დაარჭო ქალაქ ჰომსთან სირიულ სარაკეტო ბაზას სადაც ქიმიური იარაღი ინახებოდა. აშშ-ს თავდაცვის მინისტრის განცხადებით ამ ეტაპზე შეტევები შეწყდა. განადგურებული იქნა სამი მიზანი: #1 დამასკოში არსებული ქიმიური იარაღის კვლევითი ლაბორატორია #2 დასავლეთ ჰომსში ქიმიური იარაღის საწყობი #3 ასევე ჰომსთან არსებული ქიმიური იარაღის მარაგები ამერიკული ოფიციალური პირების განცხადებით მხოლოდ ამ შეტევით არ დასრულებულა დასავლური შურისძიება ასადისადმი რომელმაც ქიმიური იარაღით საკუთარი მოსახლეობა ამოხოცა და კიდევ უნდა ველოდოთ შეტევებს. ორი ამერიკელი ოფიციალური პირის განცხადებით ამერიკის მხრიდან ერთი ამერიკული ხომალდი მონაწილეობდა შეტევაში Tomahawk რაკეტებით და ერთი ზებგერითი სტრატეგიული ბომბდამშენი B-1B Lancer. ბრიტანეთის საჰაერო ძალებმა 4 ფრთოსანი რაკეტა Storm Shadow-ით ერთი სამიზნე გაანადგურეს. ფრანგული მხრიდან რა მოხდა უცნობია. აშშ-ის თავცავის მინისტრიც განცხადებით შტატებმა და მოკავშირეებმა ცხადი გზავნილი გაუგზავნეს ასადს ამ შეტევით. აშშ-ს თავდაცვის მინისტრის ჯეიმს მეტისის განცხადებით:"გასულ წელს ასადის რეჟიმმა ჩვენი გზავნილი (60 ტომაჰავკი ესროლეს ასევე ქიმიური იარაღის გამოყენებისთვის) გასაგებად ვერ მიიღო. ამჯერად ჩვენ და ჩვენმა მოკავშირეებმა ძლიერად დავარტყით. ერთად, ჩვენ გავუგზავნეთ გასაგები გზავნილი ასადს და მის მკვლელ ლეიტენანტებს". მეორეს მხრივ რუსეთის თავდაცვის სამინისტროში ოფიციალურ ბრიფინგზე განაცხადეს რომ: ამერიკელებმა გამოიყენეს 103 რაკეტა სხავდასხვასახისა და დანიშნულების. ამათგან ჩამოგდებულია 71. მიზანს მიაღწია მხოლოდ 32-მა რაკეტამ. თუმცა ისინი დაეცნენ იმ სამიზნეებს, რომლებიც არ იყო დაცული, რადგან იქ არის ცარიელი ადგილები, სადაც არ არის არც ცოცხალი ძალა და არც დანადგარები. ეს დიდი ხნის წინ გაუქმებული ქარხნებია. რუსების განცხადებით იმუშავა არა თანამედროვე ახალი წარამოების რუსულმა, არამედ მხოლოდ 30 წლის წინანდელმა საბჭოთა სისტემებმა. რუსული დაცვის ზონაში არ შემოსულა არცერთი რაკეტა. ასევე ამბობენ რომ 1 წლის წინ დასავლეთი ს მოთხოვნით სირიისთვისუახლესი "ეს-300"-ების მიწოდების შეჩერებული პროგრამა, ამ შემთხვევის შემდეგ განახლდება. რუსეთიამ თავდაცვით კომპლექსებს მიაწვდის უკვე არა მხოლოდ სირიას, არამედ ს ხ ვ ა ქვეყნებსაც... ეს ვიდეო ბრიფინგიდან: აშშ-ში რუსი ელჩი იმუქრება რომ ამერიკის, ბრიტანეთის და საფრანგეთის ეს ქმედება "უშედეგოდ" არი ჩაივლის და პასუხს გავცემთო...
  11. ესეიგი ახლა რა ხდება: ქალაქ დოუმაში მკვლევართა ჯგუფი გააგზავნეს ქიმიური იარაღის გამოყენების ფაქტის შესასწავლად. არამგონია ტრამპმა იჩქაროს და გამოძიების დასრულებამდე ატაკოს. დღეს ამერიკის შეერთებული შტატების პრეზიდენტმა დონალდ ტრამპმა სოციალურ ქსელ Twitter-ში რუსეთის მისამართით გამაფრთხილებელი პოსტი გამოაქვეყნა: „რუსეთი ამბობს, რომ სირიის მიმართულებით გაშვებულ ყველა რაკეტას ჩამოაგდებს და გაანადგურებს. მოამზადე, რუსეთო, რადგან ისინი მოდიან, შესანიშნავები, ახლები და „ჭკვიანები“. თქვენ არ უნდა იყოთ გაზით გამგუდავი მხეცის პარტნიორები, რომელიც საკუთარ მოქალაქეებს ხოცავს და ეს სიამოვნებს “, – დაწერა დონალდ ტრამპმა. დღეს თავდაცვის მინისტრი ჯეიმს მეტისი (მეტსახელად "ავი ძაღლი") პრეზიდენტ დონალდ ტრამპს შეხვდება. შეხვედრის თემა რაც იქნება მგონი ცხადია. აშშ-ის თავდაცვის მინისტრის განცხადებით ისევ მიმდინარეობს ქიმიური შეტევის ადგილის შეფასება რათა საკმარისი სამხილები მოაგროვონ რომ ასადის ძალებმა გაუშვა მომწამლავი ნივთიერება და ტყუილად არ დაბომბონ. ასევე მეტისმა აღნიშნა რომ ამერიკული ძალები რეგიონში მზად არის შეტევის განსახორციელებლად და მხოლოდ ბრძანებას ელოდებიან. ამასობაში ასადმა დახუია თვითმფრინავები და შვეულმფრენები გადაიყვანა სირიაში რუსულ ბაზებზე ტარტუსსა და ლატაკიაში მოსალოდნელი ამერიკული შეტევის გამო. ახლა საინტერესოა აშშ როგორ იმოქმედებს. დაბომბავს ცარიელ ბაზებს და გაუნადგურებს ინფრასტრუქტურას თუ რაიმე განსხვავებულს შემოგვთავაზებს. მაგრამ რომ დაარტყავს ცხადია: აშშ-მ "განკითხვის დღის" თვითმფრინავი აწია ჰაერში. ამერიკული E-4B «Nightwatch» "განკითხვის დღის" თვითმფრინავი განკუთვნილია პრეზიდენტისთვის რათა ბირთვული ომის შემთხვევაში მართოს ჯარები (ანუ ხმელეთზე თუ ყველაფერს დედა ეტირა). თვითმფრინავი უცნობი მისიით რამდენიმე საათის წინ აფრინდა. პოპკორნის მომარაგება კიარა ჯობია სანგრები თხრა დავიწყოთ.
×